![]() |
یک شنبه 29 آذر 1394 |
اهدافی قابل دستيابی و با مفهوم ايجاد کنيد. برای سرمايه هاي مهم تان، توافقنامه سطح سرويس (SLA) درست کنيد.• مشتريان خود را در ردههای مختلف تعريف، فرايندها را ارزيابی مجدد و SLAها را مجددا" تعريف نماييد.خلق راهبرد اطلاعاتی برای مشتريانCRM موفق، منوط به ايجاد جريان اطلاعات مشتری است که مانند جريان خون در سازمان تلقی می شود و اين جريان، پلی است برای ادغام سيستمهای تحليلی و عملياتی سازمان.ايجاد طرح کسب و کار برای منبع يابی، حفظ و ارتقاء موجودیهای اطلاعاتی از مشتری، يکی از ملزومات دستيابی به اهداف CRM است.تسهيم و به اشتراک گذاری اطلاعات مشتری در داخل بنگاه تجاری، بخشی از راهبرد منسجم سازمانی است معمولا" موارد زير در اين راهبرد ديده می شوند؛• مشتری از چه کانالهايي بايد استفاده کند.• چه محصولاتی بايد به مشتری فروخته شود.• آيا بنگاه تجاری بايد بر افزايش رضايت مشتری تأکيد کند.• کدام حوزه از زنجيره ارزش مشتريان بنگاه، فرصتهايي برای کسب مزايای تهدیدهای آن ارائه می شود. به این ترتیب ، ما انتظار داریم که شاید نه کاملا توجه و تمرکز زیادی به ردیابی و درک رضایت مشتری اختصاص داده شده است. بنابراین ، روند تغییر تلاطم فن آوری تاثیر مثبت تجاوز در بازارگرایی را رقیق می کند.فرضیه1 الف. تاثیر مثبت پرخاشگری در بازارگرایی کاهش می یابد ( کمتر مثبت می شود ) به صورتی تلاطم فن آوری را افزایش می دهد.در مقابل تلاطم فن آوری ، زمانی که شرکت با شدت رقابتی مواجه است ، آن خدمت را در اثرات تجاوز بر بازارگرایی تقویت می کند. این است علت بسیاری از راهها و مسیرهایی به سمت مزیت رقابتی را به بازی در خط اتصال بازار با تعاملات مشتری می شود (داونی، 1994). پاسخ شرکت و کنار آمدن با شدت رقابتی در فعالیت ها ، برنامه ها ، و فرایندهای متمرکز بر جلب رضایت مشتریان به طور موثرتری نسبت به رقبای ، در نتیجه امید به خنثی کردن فعالیت های رقابتی و به دست آوردن کشش برای مزیت است. دانش بازار و اوراق قرضه مشتری قوی تبدیل می شود مينمايند، به اين بازارها برسانند. بخش بندي بازار براي شرکت مزایای زيادي دارد از جمله:شرکت آسانتر ميتواند گروههاي خريداران را شناسايي، با آنها ديدار و پيشنهادهاي مناسب آنان تنظيم کند.در يك بخش مشخص شرکت با رقيبان کمتري روبه رو است.شرکت فرصت بيشتري براي تبديل شدن به تأمين کننده برگزيدة بخش خود را دارد.هزینه های بازاریابی و تبلیغات بسیار کاهش می یابد. هدفگیری بازارمقصود از تعيين بازار مورد هدف، ارزيابي جذابيت هر يك از بخشهاي بازار و انتخاب يك يا چند بخش از آن براي ورود است. شركت بايد بخشهايي از بازار كه ميتواند بيشترين ارزش را براي مشتري به بار آورد و براي يك دوره زماني بلندمدت آن را حفظ نمايد، هدف قرار دهد. منابع محدود شركت احتمالاً آن را وادار ميكند كه تنها به يك يا چند بخش خاص از بازار وارد شود. اين استراتژي، فروش را محدود ميكند ولي بسيار سودآور است. بيشتر شركتها از طريق ارائه خدمت به يك بخش ويژه به بازاري جديد وارد ميشوند. و ارتباطی،معمولاً نیازمند پاسخ فوری مشتری است و براین اساس، اثربخشی فعالیتهای بازاریابی مستقیم به صورت کمی قابل سنجش است.بازاریابی مستقیم، لزوماً شامل فعالیتهای کوتاه¬مدت و پاسخ¬مدار نیست. عمده اقدامهای انجام گرفته در زمینه بازاریابی مستقــیم به صورت کمی قابل سنجش است. بازاریابی مستــقیم به دنبال توسعه روابط مستقیم مستمر با مشتریان است، چراکه اکثر بازاریابان براین باورند که هزینه جذب مشتریان جدید، پنج برابر حفظ مشتریان فعلی است. براین اساس فعالیت¬های بازاریابی مستقیم،به عنوان ابزاری برای رضایتمند نگه داشتن مشتریان و تشویق او به هزینه کردن خواهدبود. زمانی که مشتری جذب شد، فرصت فروش سایر محصولات بنگاه به او، به وجود می¬آید(peter,1999: 18)رشد بازاریابی مستقیم فروشهایی که از راه مجرای سنتی بازاریابی مستقیم انجام می¬شود، رشد بسیار سریعی داشته¬اند. عوامل متعددی باعث این رشد بوده¬اند. در تعداد زیادی از بازارهای خاص که به اولویتهای ویژه
نظرات شما عزیزان:
![]() نویسنده : shahin
![]() |